About Me

My photo
Subang Jaya, Selangor, Malaysia

Monday, February 23, 2009

Hairan!!!

Saya heran gak ngan sikap manusia nih...
hehehe...Tentu anda sumer tertanya2 kenapa isu ini timbul....
Bukannya apa...
Dekat ngan area kawasan perumahan rumah saya nih ada la workshop keta..
Diorang nih kiranya pakar la kot sbb banyak keta yang dihantar kat kedai diorang..
Cuma yang saya heran nya diorang nih bila nak test drive keta bising gilerrrrr.. tahap cipan...
tak kira siang ke malam malahan awal pagi pun masih bising...
bukan tak der yang menegur dan memberi nasihat... Pihak jawatankuasa penduduk dah pergi berbincang ngan diorang, Ok la jap, tapi... tak sampai sehari... start balik...
yang heran nya tu tak kan takleh nak pikio tentang orang lain... bukan xleh nk test drive... cari lah tempat lain... jauh dari kawasan perumahan... takleh pikir ker... betol lah cakap teman blogger.. TH... "depa nih tak sekolah"... hehehe...
Yang bertambah heran lagi tuh... pondok polis dekat jer... tak sampai pun 50 meter... bila pi report kat polis, adaker diorang cakap takleh nak buat apa2... lagi lah tambah hairannyer!!! apa guna ada polis kalu takleh buat apa2, makan gaji buta ker dah kena jolok.... heran..heran.. entahlah...

Tak taulah apa nak jadi ngan manusia sekarang nih... jarang nak pikir tentang kebajikan orang lain...

1 comment:

  1. Terima kasih kerana mengikuti blog saya. Saya bersimpati dengan keributan yang saudara hadapi itu. Begitulah manusia, bila mereka merasakan mata mereka 'buta', telinga mereka 'pekak' dan pandangan hati 'mati'.

    ReplyDelete